Idag blev det andra bullar

Jag har hämtat saker från förra förrådet och det krävdes två vändor med bilen men det är det värt. Nu har jag alla kläder samlade och ska bara tvätta alltihop.
Det var ju inte riktigt lika fint väder idag som igår men varmt har det varit och det är skönt, denna värmen nu är alldeles lagom i min smak.
Just nu är jag inne i en sån där gör-dig-av-med-saker-du-inte-behöver cirkel och allt jag inte använder hamnar antingen på blocket eller tradera. Jag gör helt enkelt plats för nya sköna saker.

Efter maten kom Linus på att vi skulle nog baka lite till så sagt och gjort han satte degen och jag bakade ut bullarna. Tyvärr upptäckte vi snart att någon kavel fanns inte (nej den har jag inte sålt) den hade blivit kvar på gamla stället men en petflaska gick ju bra det med.

Mamma, det är så här det ska bli när det är klart:



Något som var riktigt skönt var att kunna ha två plåtar i ugnen samtidigt, energi och tidsbesparing är det.

Så nu alla vänner och alla andra ska här bli rykande hett kaffe och nybakta bullar.

Ha det gott

Kommentera här: