Min 17 åring gör revolt!

Ja eller vad det nu kan vara. Han har bestämt dig för att sluta skolan. Efter många och långa diskussioner vet jag inte vad jag ska göra längre. Han har kompisar men det är skolan han inte orkar med och inte är intresserad av.
Jag frågar flera gånger vad han tänkt göra istället och jag får inga klara svar utan bara någon suck eller så säger han att - Jag bryr mig inte.
Detta är inte lätt. Jag har försökt allt men han verkar ha bestämt sig. Han skiter i att gå till skolan och jag har förklarat att han måste ju dit om inte annat för att säga till läraren att han vill sluta.
Vad finns det för alternativ? Jobb? ja och vem vill anställa någon som hoppat av skolan?
Jag kanske gör något fel men samtidigt tycker jag att hur mycket ska man dalta med en kille på 17?? Vad jag än säger så får man en axelryckning till svar.
Jag diskuterade att gå till psykolog idag men han säger att han komer att vägra att prata. Han vill inte prata med någon jävla snobb som han uttrycker det.
Jag kan ju knappast tvinga honom.
Det känns som att det räcker med att ha 32 personer på jobbet som har problem att dessutom behöva tampas med problem hemma också gör det inte lättare.

Jag har ingen lösning men det kanske 17- åringen har.

Kommentera här: