Nu börjar det bli kul att jobba igen

Idag var det sista dagen på bra länge jag jobbade till åtta och ska heller inte jobba helg på ett antal veckor. Men jag ska tjäna mer pengar. Det låter som en dröm men det är faktiskt sant. Har blivit erbjuden att bli chef, en sån där som kör med folk, en sån där som kan vara hemma när alla andra jobbar, en sån där som kan delegera nästan allt ja ni vet en sån där som har hur mycket ansvar som helst, en sån där som man halshugger när något blir fel, en sån där som det pratas skit om i fikarummet, ja en sån där ska jag vara ett tag.

Just nu hade det inte kunnat komma lägligare med en befodran. Jag är så glad för det!
Tonåringarna tycker det är underbart att jag inte ska jobba helg och jag tycker likadant.

Nu är det helg och jag hoppas det fina vädret håller i sig fast det jag mest tänker på just nu är att jag ska få sovmorgon i morgon. Så härligt!
Lite frukost på sängen skulle då sitta bra men om det händer kommer jag att bli aningen konfunderad.

Har ägnat min dag att umgås med arbetskamrater som jag verkligen gillar. Vilket gäng jag jobbar i egentligen. Man kan ta dom för givna men när man tänker efter så är det så mycket kompetens på samma plats att hälften skulle räcka nog. Jag är lyckligt lottad.

Ha en fin helg och på återseende i morgon!

Kommentera här: