Vänta nu.. stopp! Vad är det som händer?

Innan jag börjar med berättelsen om min dag vill jag lyfta fram en sak som gör mig upprörd, ledsen och uttryckligen jävligt (ursäkta men det är behövligt i detta ämne) arg!
Läste i dagens tidning om lille Viktor 1,5 år ung som är döende i cancer. Föräldrarna vill att han ska få sista vården i hemmet men se NEJ det finns inte i Håbo kommun. Gamla har rätt till det men inte unga. Varför?
Har unga människor inte levt tillräckligt länge eller är det så att dom inte har hunnit tjäna ihop tillräckligt med skatt till systemet som ska betala denna vårdform?
MIN skatt skall gå till lille Viktor! Jag blir så arg, inte nog med att föräldrarna tas ifrån sitt föräldraskap genom att inte få uppfostra och vara med lille Viktor i livet dom ska behöva tillbringa sista tiden med killen i en kal sjukhusmiljö. Dessa unga föräldrar har fler barn som kanske också vill vara med sin lille bror i hemmets lugna vrå och som nu tas ifrån den möjligheten.
Jag kan bara beklaga att vårt så "fina" samhälle ska fungera så dåligt men absolut ska vi vara med och betala för att våra kungligheter ska gifta sig som det anstår detta fina folk. Var är Viktoria och hennes fond nu? Hjälpa alla barn som har det svårt.. bla,bla, bla.. bullshit!
Jag beklagar att inte jag är sjuksköterska för då hade jag gladeligen tagit semester för att vårda denna lille kille in i det sista.



Efter detta känns det ganska fattigt att berätta om vad jag tillbringat dagen med så jag avstår helt enkelt. Inget jag gjort idag kan bringa rättvisa till denna tragiska händelse i alla fall.

ALLA MINA TANKAR TILL VIKTOR

Kommentera här: