Idag är idag

Ibland börjar jag så sakta fundera på hur jag agerar i vissa sammanhang. Jag gör saker som jag tycker är kul oavsett tiden på dygnet eller lämpligheten i detsamma.
Idag är ett typexempel på det.
Jag vaknar av klockan ca 06.30 för jag ska skjutsa kidsen till bussen för att verkligen se att det fungerar.
"The guardian angel" hör av sig via sms, eller snarare jag hör av mig och får till svar att : - Jag åker utanför hos dig idag :).
Jaha tänker jag det var ju skoj!
Nästa sms lyder: Du får gärna åka med mig om du vill en stund??
Ja och då var vi alltså där.. Jag skjutsar grabbarna till bussen och lämnar bilen och åker med. Jag kan säga att jag hade nästan pyjamas på mig. Stylad eller ordninggjord??? Varför det??
Efter ett par timmars skumpande i en stor timmerbil var jag åter hemma och la mig på soffan för att se en film om Hells Angels. Efter filmen var det dags ,tyckte jag, att få fart på dököttet så jag fixade lite med hushållet.

Lite fika och mellis och sen planering av helgens mat och nu är det middagsplanering på gång.

Fast idag tror jag att hela timmeråkareliten har intagit min hemby. Fem långtradare med pinnar inom loppet av en halvtimme??? Är det ett omen eller är det bara fett med tur som ungdomar skulle säga? =)

Ibland gör jag så här.. gör det som faller mig in och har skoj!

That´s me

Kommentera här: