Aldrig mer...

.. vill jag känna så här
Ögonen röda av all gråt
Hjärtat som slår så jag hör det
Pendlar mellan nollställd och bryta ihop
Denna saknad
Denna chock
Denna känsla
Aldrig mer vill jag känna så här

Ont i huvudet
Trött
Men fattar inte
Vill inte ta in
Så många minnen
Sån saknad

Någon har tagits ifrån mig
Kommer en dag när allt är bra igen men inte som förut
Mina känslor blandas i en salig röra
Gråt
Ilska
Nollställd
Panik
Jag vet, mitt huvud vet att du har det bra nu utan värk och utan sjukhus och tabletter
Men mitt hjärta vill inte släppa taget
Du blev min extra mamma

Varför lämnade du mig nu? Jag var inte beredd, jag var inte klar.
Men i mitt sinne och mina tankar är du alltid den du ville vara.
Du ville inte bli kallad Majsan, jag struntade i det och jag fick göra det.

Du har lärt mig så mycket som jag nu ska kunna själv.
Men jag är inte beredd ännu.
Dina råd, jag lyssnade

Fan va tungt det är men..
Du kommer aldrig att flytta ur denna kropp
Tack för den tid jag fick med dig
Tack X-Mamma

Jag ska klara det här, det har jag lovat dig i telefon.

Kommentera här: