Sjuk men ändå på benen

Det har gått en tid sedan förra inlägget så det finns en del att ta igen känner jag.
Just nu är jag inte särskilt kry med förkylning i kroppen men jag orkar inte ligga i sängen hela dagen.

Idag har jag suttit och planerat mat för en tid framöver, passar in skolmaten med middagar och nyttig frukost. Det är ett projekt som jag hoppas ska bli klart snart och inte är det lätt heller. Jag hatar verkligen att laga mat men samtidigt vill jag gärna prova nya maträtter.

Igår kväll försökte jag mig på yrket som rörmokare då trycket på varmvattnet i duschen är obefintligt och inte blev det mycket bättre heller. Det slutade i mindre tryck och skitiga händer, alltså inget yrke för mig!

Ciggen slut på morgonen, ja något värre finns inte för mig som rökare och inte kan jag sluta heller vilket gör mig oerhört less. Ruscha till affären och köpa cig som en narkoman på plattan. Om jag hade vetat hur svårt det var att sluta så hade jag nog aldrig börjat.

När jag väl kom hem så inser jag att kaffet är slut och det finns bara snabbkaffe i skåpet, orka åka igen men jag känner att kaffetarmen skriker så det dröjer nog inte länge förrän bilen startas för andra gången idag.

Nu förstår ni mina två största laster i alla fall.

Har kollat in Grammisgalan eller ska vi kalla det sveriges största suparfest? Nåja lite oväntat att Takida inte var nominerad i någon kategori kan jag tycka, den underbara sångare han ändå är.

Dags att krama kudde och drömma om prinsar som blir grodor eller hur det nu var?

Natti

Nalla

Kommentera här: