Mina tankar om män



Detta inlägg skall helt vigas till dessa underbara, svåra, knasiga, oliktänkande män.
Efter ett antal kraschade förhållanden är det inte utan att jag börjar fundera på det här med män. Jag vill inte säga att det är männens fel någonting utan jag tar på mig ansvaret för det mesta.
Just därför kanske så funderar jag en del på mina tankar om män.

Mina krav kanske är högt ställda ( det verkar så iaf) men inte helt ouppnåeliga med lite ansträngning.
Ge och få är väl det som gäller men med olika synpunkter och åsikter så är det inte så lätt som det låter alla gånger.
Jag vill poängtera att detta är mina åsikter och tankar, alltså inte någonting som ska gälla i allmänhet.

Den första tiden när man träffar någon så hoppar hjärtat ur kroppen och man går med på vad som helst men sen.... kommer vardagen och det är då allt ställs på sin spets.

" Utseendet spelar ingen roll- det är insidan som räknas" Ja men eller hur!! Det är en klyscha som är lika falsk som vatten. Utseendet är det första jag ser och tilltalar inte det mig så blir jag heller inte nyfiken på insidan. Alltså¨utseendet för mig är entre´n till insidan och nyfikenheten.

"Kroppen skall se ut på ett visst sätt"- Jo det är väl sant men samtidigt vad hjälper en massa muskler när man inte kan använda dom till vardagsbestyr?? Lagom är bäst tycker jag, framförallt skall mannen själv vara nöjd med sin kropp och dess funktion.

Att man ska respektera varandra låter ju fint och bra men hur lätt är det när två starka viljor gör upp i en konflikt? Kan jag respektera att du inte tycker som jag och vara nöjd så? Ja det kan jag så länge du inte ska ändra på min åsikt och vilja.



Gemensamma intressen är nödvändigt och det kan jag hålla med om. Det är skoj att göra saker som båda uppskattar men än viktigare är att kunna vara med på den andras intressen utan att själv behöva få ut ett skvatt av det egentligen. Det har väl jag varit lite dålig på men ska bättra mig.

Att överhuvudtaget ha ett eget liv är viktigt. Att värna om sin egen personliga utveckling gör att jag orkar med dig och kan utvecklas med dig. Tar du ifrån mig det blir jag bara ett påhäng till ditt liv- vill du det?
Tänk vad en kopp kaffe på sängen kan göra för resten av dagen! Då menar jag inte att få en även om det är trevligt utan att ge en - bara för att jag tycker om dig.
Att få frågan: - Kan jag hjälpa dig med något? Även om jag inte behöver ha hjälp eller vill det. Bara tanken att du vill hjälpa mig för att jag är jag.
Du som man behöver ha uppskattning för det du gör eller hur du är. Du har kanske ett tidskrävande eller fysiskt jobb men i gengäld så ger det oss pengar som vi kan göra något för oss av. Jag kan inte ställa högre krav på dig än jag kan uppnå själv och så länge det är för oss är det oki.

Min omgivning är både män och kvinnor- men det är dig jag älskar. Du ger mig friheten till vänner men det är dig jag sover hos. Att vara svartsjuk är inget ett förhållande mår bra av - Jag litar på dig mer än någon annan. Blir jag svartsjuk är det mitt problem, jag ska inte göra det till ditt.

Skratta!!! Så viktigt.. skratta åt ingenting alls egentligen, bara skratta!

Diskussioner är viktigt så länge det leder någonvart. Gör det inte det - lägg ner!
Hur vill du ha det? Visa mig.. Jag är mån om att även du har det bra men visa mig.

Att ge blommor på första dejten - det är inte blommorna jag vill lära känna, ge av dig själv istället.
Du är inte allt, du är en del av allt.
Jag tycker om dig som du är - jag är inte perfekt själv.

Sen om du har något av dessa saker eller är på dessa sätt så är det en bonus:
Humoristisk
Självsäker
Motorsportintresserad
Djurvän
Barnvän
Äger motorcykel
Sexig
Praktisk
Händig
Gillar att laga mat
Intressant
Tuff
Överraskande
m.m

Detta inlägg kommer att reta upp en del, kunde inte bry mig mindre sån här är jag!

Kommentera här: