Försäkringskassan har ett ESS som jobbar

  får en av mig idag

Idag har jag varit i kontakt med försäkringskassan angående underhållsstöd. Jag fick prata med en högst kompetent tjänstekvinna som gjorde allt för att hjälpa mig. Hon kontaktade barnens far åt mig då vår relation är aningen ansträngd kan man säga och fick honom att betala de pengar han är beslutad att erlägga. Jag är henne evigt tacksam och tycker att man inte bara ska risa denna instans utan även rosa då det  finns tillfällen till det. För övrigt fick jag reda på att barnens pappa skaffat sig ytterligare barn som han kan skita i, närmare bestämt två till.. Kondomer för fri utdelning kan det vara något kanske?

Våren är så äntligen på väg, solen har lyst över mig men tyvärr har jag haft sån huvudvärk så jag har inte kunnat uppskatta den fullt ut, men nästa gång den kommer då...

Min mamma åker hem på lördag efter att ha varit här nästan en månad. Vad ksa jag tycka om det? Trist, skönt, ja det är nog en blandning av dessa känslor. Men hon kommer ner igen det kan jag glädjas åt. Hon kommer att åka upp till Luleå och där har nog inte våren kommit ännu men kanske kan hon framkalla islossning där uppe.

Måste börja om med motionen då allt tog slut iom flytten men nu börjar det ju bli väder för det så motivationen är så sakteliga på väg känner jag..

Det var väl allt för idag.. På återseende

Kommentera här: