Från topp till botten

TOPP
Oj vilket fint väder vi har haft idag, nyttjade tillfället att sitta ute och dricka kaffe fast  jag egentligen skulle ha städat. Städa kan man ju göra när det är dåligt väder.
 Fick ett gott skratt åt min hund.. glass bilen dök upp och hon började yla som en varg. Jag har aldrig hört denna hund yla och då ska hon fylla nio år i år. Jag skrattade så jag tjöt och ju merr jag skrattade desto mer ylade hon. Tack gode gud för att jag bor i hus ! Jag vet inte varför hon blir så irriterad på glassbilen, den kanske låter mycket i hennes öron eller vad det nu kan vara. Kul va det i alla fall.



BOTTEN
Såg på dokumenären om Josef Fritzl. Vad ska man säga? Det som gör hela saken så intressant är det faktum att en människa kan stå ut med bra mycket utan att bli helt förstörd. Tänk att vara instängd i 24 år i en källare. Det kanske kriminalvården skulle ta till sig som experiment. Här skriker EU när folk är häktade två dagar för mycket !
När det gäller Fritzl så känns lagens strängaste straff alldeles för mesigt egentligen men nu är ju lagen som den är.
Tänker även på dom grannar som bott under tiden i huset som nu säkert tänker : " Tänk om.. jag gjort si eller så.." Denna historia har ju inte bara påverkat dom direkt inblandade utan en hel bygd för att inte säga ett helt land.
Jag och en av sönerna satt och diskuterade om Elisabeth skulle få för sig att skriva en bok om dessa år, då pratar vi nog storsäljare. Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra för barnen, allt till trots och att allt som kan gå dåligt för Fritzl också gör så.

Men i morgon då... då ska jag städa.. kanske.. eventuellt.. om inte..

Natti

Nalla

Kommentera här: