Tufft för dom tuffa

Det är väl ingen som sagt att livet är lätt? Men måste det hela tiden vara nya problem att tackla?
Visst jag är tuff men för den skull vill jag inte ha ett tufft liv på det viset.

För någon dag sedan var jag så nere och ville bara ge upp allt jag kämpat så för, sen vänder det och nu ser jag bara framåt och planerar som en tok med allt. Denna svängning upp och ner är påfrestande för både kropp och själ men jag finner ingen förklaring till varför det blir så här.

På jobbet känner jag mig frustrerad för jag bara har en tjänst tillfälligt och vet att om jag bara fick chansen att göra det jag gör nu på heltid så skulle jag kunna göra framsteg för flera. Jag måste hitta något som motiverar mig framöver och något som kan ta mig framåt i utvecklingen, men vad?

Jag har känt av ambivalens ganska mycket och det är en jobbig känsla, det kan se ut ungefär så här för mig.
Jag vill sluta röka-----men klarar inte av det
Jag vill köpa nya möbler--men vet inte vilka
Jag vill ha en annan tjänst på jobbet--- men finner ingen bra
Jag vill köpa ny bil--- men har inte råd just nu
Jag vill börja motionera--- men kommer inte till skott
Jag vill köpa nya kläder--- men vet inte vilka
Jag vill resa--- men vet inte vart
Jag vill fixa trädgården-- men vet inte hur

och så fortsätter det.
Så här har jag aldrig varit förut, det är något nytt för mig. Jag brukar bara ta tag i saker men nu tryter orken helt plötsligt.

Men nu.. ska jag dricka kaffe--- och jag både vet hur och orkar :)

Ha det gott

Nalla

Kommentera här: