Fredagen den 13:e.... You bet!

Fredagen den 13:e sägs vara en mytomspunnen otursdag.
Jag är benägen att hålla med på den punkten.
Skulle vara behjälplig med att få i en katt i en transportbur.
Det ville inte katten!
Den vänder sig och bråkar och lyckas bita mig i handleden.
Ett litet sår, helt obetydligt men det gör ont.

Fredag natt och handen sväller.
Smärtan är så stor att jag svimmar efter att ha varit uppe på toa.
Vaknar upp och ligger utanför sovrummet.
Letar mig tillbaka till sängen men mår illa. Timmarna går och morgonen gryr.
Kan inte sova så jag går upp. Yrsel.
Kan inte sitta upp. Orolig.
Skickar ett sms och ber han köra mig till akuten.

Lördag 11.45 anländer till akuten.
Får vänta minst två timmar innan jag tas in.
Dom tittar och frågar.. vet inte om jag ska till infektion eller kirurg.
Åter till väntrummet några timmar.
In igen för provtagning och stelkramp och antbiotika.
Kirurgen anländer nu är klockan 20.00.
Han säger att det är allvarligt och vill ha mig kvar men då stöter han på patrull, jag vill inte vara kvar, aldrig!
Kirurgen böjer sig för mitt önskemål men säger att han ska gipsa handen i ett läge för att få ner svullnaden.



Tar mitt paket och blir skjutsad hem.
Klockan är nu 21.30.
Antibiotika i stora mått är intaget och natten vankas...

Kommentera här: