Skönt, avkopplande.. nä inte ett smack!

Visst kan man tycka att det vore skönt och avkopplande att som mig bli ledig en hel vecka?
Ja i normala fall så men inte i det tillstånd jag är.
Det tog 8 minuter för att göra klart kaffebryggaren för 7 koppar kaffe.
Det tar i snitt över 6 minuter att kissa.
Att klä på sig ett linne, mjukisbyxor och en tröja tar minst 5 minuter och då räknas inte eventuella strumpor in för då måste jag lägga till 2 minuter / strumpa.
Att plocka ur diskmaskinen tog 10 minuter.
Å kraften som måste läggas till i alla såna situationer är enorm.
Humöret och frustrationen över att inte klara sig själv är jobbig minst sagt.
Sa jag hur lång tid en dusch tar? Med en dusch på 10 minuter så är den sammanlagda tiden minst 30 minuter och då är jag ändå inte torr i varken hår eller rygg.

Tyvärr så även om gipset försvinner på tisdag så är värken kvar och rörligheten i fingrarna noll så denna vecka kommer mycket tid gå åt till att bara försöka sköta hygienen.

Så min ofrivilliga ledighet är inte varken skön eller avkopplade på något sätt!

Kommentera här: