Tokig, Crazy, Knäpp eller helt enkelt mig själv

Ja visst är jag tokig ibland
Knäpp, ja det händer
Crazy, ja då det med
men jag är mig själv.
Jag är sådan här.
Livet är så förbaskat kort för att inte utnyttja sina färdigheter och i mitt fall är det den snabba käften.
Vissa tål det inte, synd för dom.
Vissa älskar det, dom gillar jag.

Att hela tiden behöva tänka på hur man uppför sig, hur andra ser på dig och framförallt hur det förväntas att du är är en dödssynd i min värld.
Visst vissa saker kan jag också tycka ska förväntas av mig och andra, men överlag så släpp alla förväntningar.
Passar det inte, nej synd för dig.

Har pratat med en kompis idag om just detta och ytlighet.
Hur man bor, vilken bil man har, hur mycket man tjänar m.m
Ni som tycker att det är talande för hur en människa är måste vara hyggligt osäkra på er själva och dessutom väldigt ensamma.
Släpp greppet och kom med i matchen!
Dessa saker kan förändras över tid men din inre personlighet kommer inte att förändras i samma takt.

Många smällar har jag tagit och många smällar för andra har jag med tagit men det gör mig bara starkare och en stark tjej eller kvinna, i det här fallet är inget annat än ett hot.
Ett hot mot andra kvinnor, ett hot mot manligheten och ett hot i arbetslivet.

Så istället för att bli rädd, möt mig på andra planhalvan.

Jag kan också vara osäker, jag är ingen maskin men det är ditt sätt att vara gentemot mig som gör mig osäker inte mitt sätt att vara.

Prata
Vilja
Våga
är  mina tre ledord.

Ses i morgon hur tokigt, knäppt eller crazy det än låter.

Kram
Maria



Kommentera här: