Att vara förälder till skolbarn.. en heltidssyssla

Fick precis protokollet från föräldramötet jag inte kunde närvara vid. Hann precis läsa att det ska säljas kokosbollar igen. Blir så trött på detta företag att vi som föräldrar ska tvingas sälja kokosbollar, några lådor kan sonen själv sälja men inte alla. Att sälja lådorna är väl en sak men det som är jobbigt är ju att det bara bestäms, man får ju inte en chans att säga ifrån. Å allt för en skolresa som ska äga rum i nionde klass dvs. om ett år drygt.
Inte nog med det så ringer det en sur kärring som ber mig hämta lådorna idag, det är 20 stycken och påtalar att pengarna ska hon ha den 30:e. Vänta nu.. ska ca 25 föräldrar med barn hinna sälja 20 lådor var på mindre än en vecka??? Vi bor ju inte direkt i Stockholm med massor av invånare och alla jobbar ju nästan på samma ort.
Är så less på detta!!
Förra gången lyckades jag med möda sälja 20 lådor och nu är det som sagt dags igen. Vi föräldrar måste vara gjorda av tid och möjligheter.
Jag kommer att köpa ut alla lådor och sen försöka bli av med dom.
Jag undrar vad som kommer härnäst?? Ska ungarna sälja ved kanske? Eller äpplen?
Inse att det i dagarna skall säljas 6000 kokosbollar i en ort med 12 000 invånare..

Kommentera här: