Ännu en dag

Vaknade med ångest för att inte säga panikångest. Vet ine vad det var som gjorde det men hjärtklappning och svårt att andas fanns där.
Kaffe och lite lugn och ro gjorde att det försvann efter ett tag.
Konstigt att det bara kommer så där.
Städade och tvättade och satt ute i solen en stund.
Infektionen jag har i kroppen börjar ge med sig men jag blir så slö av medicinen jag äter tur man inte ska äta den för jämnan.
Ja det var väl i stora drag det som hänt idag.
Ja visst händer det en del annat utan tvekan men än så länge väljer jag att hålla på dessa godbitar själv.

Tänker på min mamma som är inne i en svår period av sitt liv. När vänner och bekanta ger upp livet för att fara iväg till Nangijala. Tyvärr blir det begravningar och jobbiga stunder innan man kan känna lite ro.
Jag är bara glad att det inte är min mamma det gäller.
Men du vet var jag finns Mamma om du behöver!
Min mamma är en stark person så detta klarar hon det vet jag och snart är det sommar och vi får ses igen.

Kram Mamma Rosie!

Kommentera här: