Aprilväder

Igår när jag jobbade började det snöa igen och kallt och burrigt blev det. Jag hade förhoppningen om att det skulle dra vidare och lämna min del av landet tills idag när jag är ledig men icke sa nicke!
Det är lika illa idag och jag har blivit tvungen att tända i vedpannan igen.
Så idag blir det till att vara inne och fixa lite istället.
Vaknade så klart tidigt fast jag får sova.. suck trist men i händelse av tillfällig trötthet kan jag lägga mig en stund på eftermiddagen.

Har pratat med Vattenfall om att dela min elräkning och det var inga problem, känns skönt för det var en liten sten som släppte från bröstet i och med det samtalet.
Nya schemat är mailat till berörda parter så nu är det dags för kaffe igen och igen...

Just nu vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till men att göra ingenting kan ju vara att göra någonting.
Har förresten erhålligt ett tillfälligt visum till Skåne. Det kom med posten igår och det ska fyllas i innan vi ska åka ner igen. Ja det är ett skämt men äldsta grabben kollade igår på det med tveksam min, jag tror ett tag att han köpte att det fanns ett sånt *skratt*
Men det är ju bara tillfälligt så det är nog bäst jag inte blir kvar för länge för då riskerar jag kanske utvisning.

Har också fått en svensk- skånsk ordbok att använda mig av och det är inte utan att man funderar lite.. vill inte säga på vad eller över vad men...
Nä nu tillbaka till muggen med kaffe..

1 Mamma:

skriven

Jag fick ett visum till norrbotten för ett tag sedan och blev godkänd.

2 jonas:

skriven

De blir maria också, De är bara en sak som måste göras! Haha.

3 Elaka Metern:

skriven

Haha .. ni är för goa ;)

Kommentera här: