Människor och dess fungerande

Människan en varelse som kan tänka själv, som kan räkna ut konsekvenser av beteende men som också kan behöva stå till svars för sitt handlande.

Att kallt beräknande ingår i människans förmågor är något vi inte vill varken komma i kontakt med eller erkänna många gånger men det är så.
Att människan inte räds att göra andra illa eller att trycka ner andra för att komma någonstans själv är vardagsmat i min värld.
Jag är ganska duktig på att se vilka dessa individer är och jag räds inte att få dom att förstå att du är påkommen, jag har löst gåtan med ditt beteende och kommer att göra allt för att du ska veta att jag vet och för att du ska lära dig den dyra läxan.

Att inte ha så mycket självförtroende att man kan lita på sitt eget kunnande, att häva fram sig själv som något man inte är och att dessutom använda andra för att klättra upp är inte ett acceptabelt beteende men det sker.

Tyvärr är det så att någon på den vägen kommer att fara illa, någon kommer att bli smutskastad för något som egentligen inte är annat än en annan människas mindre vetande.
Jag tycker egentligen synd om dessa individer och då inte för deras beteende utan snarare för att när sanningen uppdagas så kommer dessa steg upp dom tagit bli deras oerhörda fall mot botten.
Trist men är det det enda sättet människan kan lära sig av så får det helt enkelt bli så.


Kommentera här: