Våld i en nära relation

Idag är mitt liv och mina händelser helt ovidkommande.
Idag är en dag jag kommer att minnas.
Idag är dagen då mina tankar går till en kollega ja faktiskt till två.
Idag släcktes ett liv, helt i onödan, helt utan mening.
Två systrar gör allt som står i deras makt för att trösta tre barn som blev berövade sin far.
Dessa två systrar är mina kollegor, den ena hennes barn.
Våldet har krupit fasligt nära och jag kan bara sitta här och försöka förmedla tankar på mina kollegor.
Jag skänker också en tanke till mina egna barn och mitt eget liv och känner tacksamhet.

Det går så fort, det är så väldigt onödigt och ett liv slocknar så fort.
Kvar blir alla dom som drabbas, barnen och deras mödrar och systrar och bröder.
Jag skulle vilja hjälpa till med så mycket men vet egentligen inte med vad.
Jag kan bara skänka tankar och låta dom få veta att jag finns.

Jag sätter in ett ljus, ett ljus som aldrig dör
Ni finns i mina tankar det hoppas jag ni känner.
Be strong för jag vet att ni kan!
Det jag kan göra är att hedra minnet av den person det berör och ge kraft till dom som ska gå vidare.

Från mig till Er
Kram

Maria

1 Towe:

skriven

Fina Maria!

Det är först nu som mina tårar fick släppas fram.

Tack för fina ord. Att du bryr dig och tänker på min älskade syster och hennes 3 underbara barn och på mig.

Jag är glad över att du finns!

puss o kram

2 Ylva:

skriven

Hej Maria..

Tack för värmande ord och medkänsla. Ofattbart och overkligt...en avgrund med sorg och vanmakt har öppnat sig för oss.

Tack igen.

Kram Ylva

Kommentera här: