En Skånsk vecka, ett ganska långt inlägg.

Efter en kryssning med Cinderella så bar det av till Skånes underbara land.
Jag ska försöka sammanfatta veckan så gott jag kan så här efteråt.
Vi kom ner på Måndagen den 9/8 på kvällen så den dagen blev bara mysdag.
En sak som hände på vägen ner fick mig att fundera över ödet en aning.
Precis i höjd med Järna släpper torkarbladet på Jonas bil.
Inget speciellt i sig men med tanke på att på precis samma ställe gick min servo-rem sönder när jag skulle ner till Jonas. Så alla bilister:
KÖR INTE FÖRBI JÄRNA!
Tror det stället är otursförföljt.
Vi var och kollade på motorcyklar och bilar i Lödde som vanligt men innan vi for dit så var vi inne i en MC affär och jag provsatt hojen som jag vill ha.
En Kawasaki
Denna är grön på bilden men jag kan tänka mig den i svart också.
That´s the bitch I want!
Jonas mor fyllde 70 år så det blev kalas med massor av god mat och tårta.
Hela släkten hade samlat till en TV som hon fick.
Damen blev glad och jag blev mätt alltså allt till belåtenhet.
En sväng till Danmark blev det med två vänner och sen avslutades kvällen, den blöta på alla sätt, i Helsingborg.
Vi hamnade på en krog och där blev det dans så svetten lackade!
Helsingborg

En av dagarna blev det skördetid då allt på tomten i princip plockades, rensades och frystes in.
Det finns inget så gott som egen odlat.
Ja det var väl i stort sett allt som hände.
Nu är jag hemma igen.

Kommentera här: