Mulle Meck har jag provat

Idag! tänkte jag igår ska jag ta hand om gräsmattan, klippa lite till och räfsa. Det var igår jag tänkte det.
Idag tänkte jag inte det fast jag började så smått med att räfsa men insåg snabbt att det var för blött i gräset.
Mekade lite gräsklippare ändå och gjorde den ren och fin. Skruvade fast en del skruvar som inte satt fast.
Skulle tvätta också tänkte jag, tills tvättmedlet tog slut. Måste handla, jobbigt värre.
Drack kaffe istället och pratade med mamma i telefon. Det var skönt hon förstår och känner mig så jag behöver inte förklara så mycket det hörs liksom på mig. Själv hade hon dataproblem som jag fick hjälpa till med.
Handlade till slut och tvättade också. Kom på att jag skulle meka med torktumlaren som jag trodde kunde fixas. Skruva loss baksidan, kollade och remmen satt där den skulle så varför vill den inte snurra? Inget jag kunde göra något åt så meka fast baksidan igen och ställa den där den stod.
Telefonen ringde dags att hämta vid bussen. Sagt och gjort och sen då? Vanka av och an i huset försöka finna motivation till något men den finns inte. Mer kaffe.
Sitta vid datorn en stund medan maten kokar. Äta. Det är fredag. för en vecka sen var jag i Skåne, underbara ställe med underbara människor. Ja det var då det. Nu sitter jag här och vet inte hur jag ska få fredagen att gå.
Tålamod är inte min starka sida och just nu känns det mest som jag väntar bara på att något ska hända. Istället för att se till att något händer.
Dricker kaffe.
1 Towe:

skriven

Du skulle kommit hit istället och druckit kaffe och ätit glass

Kommentera här: