Fortsättningen på födelsedagen i efterskott

Jag blev beordrad att ta med packning för vi skulle ut på något skoj.
Åkte till Helsingborg med tåg, skulle , gick på Kina restaurang och åt för att sen bli lurad till att byta om på en offentlig toalett. Jag trodde så klart på det men i sista stund så sa Jonas till mig att han skojade. Hmmmm... ta in på ett fint hotell blev det istället.
Där fanns det minsann badkar och nu skulle det badas. Det blev lite för varmt tror jag men skönt och avkopplande.
På med fina kläder, ett par glas vin senare så var vi på väg till en pub.
Träffade ett gäng Göteborgare, goa gubbar som vi satt och tjötade med ett tag.
Efter lite öl så blev vi hämtade av en kompis till Jonas som jag aldrig träffat förut.
Trevlig prick det där!
Iväg från puben till en förfest med jättegod mat och dryck.
( medelålder 25.. so what?)
Från förfesten till ett 80-tals party med självaste Clabbe som DJ.
Å han grattade mig han med, så coolt!
Dansade mig svettig för att sen ta en taxi på nattkröken till ännu ett hak.
Då var Maria trött så det blev inte så länge där sen gick vi en kort bit till hotellet där lilla jag klockade in.
(Glömde skriva att jag tog ytterligare ett bad när vi väl kom tillbaka till hotellet.)
Dagen efter, hotellfrukost och sen resa hem.
Å huvudvärk ja den ingick den med.
Trött, jomenvisst så lite vila på soffan och sen ner till stan på julskyltning.
Sen flyget hem.
Flög från - 2 grader till -16 så det kändes.
Bilen syntes inte på parkeringen så jag fick skotta med skorna men det bästa var att den startade, vilket jag inte hade trott den skulle.
Klart jag har utelämnat vissa detaljer i denna berättelse men så kan det bli ibland.
Men det viktigaste var att jag inte hade kontroll jag var styrd från topp till tå hela kvällen och hade så jätteroligt!

Kommentera här: