Maria går ner för landning

Det var ett tag sen jag skrev och det beror på att jag flyttat, tagit mitt pick och pack ner till Skåne.
Jag tänkte jag skulle sammanfatta hela händelsen i detta inlägg så jag kan börja på det nya sen.
Jag flyttade på lördagen den 18/12 men på onsdagen den 15/12 höll det avskedsmiddag för mig på en restaurang i Norrtälje.
Jag visste bara tre som skulle komma så jag blev glatt överraskad när jag såg hur många som kom för min skull och för matens skull så klart.
Towe och AnnCheli hade fixat allt på bästa sätt så all heder till dessa två kvinnor!
Maten, sällskapet och stämningen var på topp!
Jag fick presenter i flertal och maten bjöds jag på.
En skånsk nationalencyklopedi, allt man behöver veta om historien om Skåne
En kokbok med svenska landskapsrätter
En karaff i glas, som jag för övrigt drack öl ur till flertalets stirrande blickar ;)
En ordlista över skånska ord så jag kan göra mig förstådd i mitt nya landskap.
En blombukett av stora mått.
En liten hustomte som ska vaka över mig året runt.
Ett troll som symboliserar mig.
En underbar dikt.
Sen....
Ja jag ber om ursäkt nu för alla presenter uppskattades oerhört men det fanns en som tog mig med storm.
Jag fick ett hjärta av taggtråd med symboliken varm och kärleksfull på insidan och taggig och svår på utsidan. Helt perfekt och tack du underbara givare.
Jag ska lägga ut en bild på detta och allt annat så småningom( när kameran fått nya batterier)
Efter den middagen insåg jag att jag ska inte gå igenom Norrtäljes grindar igen på ett tag.
Sorgligt, motiverande, spännande och trist på samma gång.
Fredag kväll kom flyttbilen med Jonas.
Körde fast på uppfarten men det löste sig det med.
Började packa bilen, städade, packade mer osv.
Lördag packade vi bilen klart, städade av huset och sen packade vi in fyra katter och en hund i min bil sen bar det av.
Väglaget var stundtals bra men stundtals halt.
Med 15 mil kvar slet sig två katter lös i bilen och lade sig tillrätta i baksätet för att sova!!!
Jag trodde dom skulle bli skvatt galna av att åka bil men inte dom lurvarna inte.
Nere i Häljarp packade vi ur bilen till hälften och sen var det tack och godnatt för den dagen.
Söndagen
Packade ur resten ur bilen, lämnade den och sen började det mödosamma jobbet med att organisera köket.
Vi kom bra överens jag och Jonas om vad som skulle vara kvar vad som skulle bytas ut och vad som skulle kastas.
Detta jobb med att packa upp har jag hållit på med sen dess och nu är det så gott som klart.
1 Y:

skriven

Lycka till med ditt nya nu, Maria...ditt lilla taggtrådshjärta<3

Kommentera här: