Självmordsbombare på tapeten

Alla nyhetssändningar pratar om terroristdådet i Stockholm även huvudstaden har fått en självmordsbombare.
Ja varför skulle Sverige vara förskonat från idioti?
Jag minns när Palme blev skjuten hur alla stod med förvånande miner och undrade hur kunde detta ske i Sverige?
Varför skulle det inte egentligen?
Det är ju inte så att Sverige helt består av smarta, snälla och pålitliga människor. Nä det finns även dumma. idiotiska och egoistiska människor i detta land som inte vill annat än att synas.
Hur man i sin dumhet tror att om jag sätter på mig ett bomb bälte och spränger både mig själv och en bil i bitar så kommer Sverige att lämna Afghanistan eller att rita av Mohammed, är för mig en gåta.
Det blir alltmer patetiskt när föreningar med muslimer träder fram och säger att detta är en enskild individs verk och inget som stöds av islam.
Nu gick det ju bra denna gång men nästa gång vet man ju inte hur det kan sluta.
Någonstans var det väl detta som FRA lagen skulle stoppa?
Den skulle ju genom att kolla kleti och pletis förehavanden både här och där kunna stoppa terrordåd i tid så hur gick det nu då?
Inte så bra den här gången iaf. :(
Men spännande nyheter blev det om inte annat.
Jag själv har fortsatt min vana trogen och packat, städat och fejat lite överallt.
Jag börjas så smått bli klar och redo för att packa lastbil.

Kommentera här: