Dom pratar melodifestival

Ja tydligen är det dags för delfinalerna men oj vad lite jag hört om det inför årets festival.
Annars brukar ju hela tidningarna vara fulla med allt som rör festivalen.
Börjar intresset att svalna bland svenska folket eller?
jag har alltid haft ett genuint intresse av denna festival, det är då jag bunkrar upp med godis och minst en av ungarna sitter bänkad framför tv:n.
Vi sitter där och tycker och värderar.
Men jag tror att efter alla nitar i finalen för Sverige så kan det nog bli att folk ledsnar, så även jag.
Jag tror att svenska folket måste börja rösta på låtar som man tror kan hålla internationellt och inte bara för att det är coolt att gamla avlagda artister gör comeback.
Vi kan ju musik i detta land det finns det otaliga besvis för.
Jag ska ägan en stund åt att kolla vilka som ska vara med och självklart kommer jag att sitta där på lördag med godiset och tyckandet.
Vissa saker vill och kan man inte missa!

Kommentera här: