Yiiiha det är lördag

Vad är det bästa med lediga lördagar?
Att jag får sova ut?
Att jag kan bestämma helt själv vad jag vill göra?
Att jag får vara med tonåringarna hur mycket som helst?
Att jag äger fjärrkontrollen?
Att jag kan sitta uppe hur länge som helst om jag vill?

Ja det är det bästa med lediga lördagar.
Alltså började vi med en runda snö skottning i morse/förmiddags sen gic vi vidare med städning av hela huset för att avsluta med en rejäl dos Kebab med pommes frites.
Som om detta inte var nog så hävde vi i oss massor av godis.

Sen kollade jag på en hockeymatch på tv. Det var KHL, den ryska ligan, som satt ihop ett All Star Team eller snarare två. Ja det krävs ju två lag för att kunna spela match. ( Snillet har spekulerat igen).
Nåväl matchen var skoj och framförallt var det kul att se den oerhörda teknik dom använder i ryska lag.


Det var team Jagr mot Team Yashin
Team Jagr vann och i det laget var det en svensk Matthias Weinhandl så vi bugar och bockar från Sverige och säger Bra Jobbat!

Nu sitter jag här en stund och sköter min farm och mina får och kycklingar och allt annat som hör en farm till.
Träningsvärk i ryggen
I armarna likaså
Men kaffet är gott

Have a nice evening

Maria

Kommentera här: