Ja iband undrar jag

Hur kommer dom på alla namn på stormar och orkaner.
Vi har haft Gudrun och Fredrik och nu Xynthia.
Varningar i alla tidningar och man bara sitter och väntar på att taket ska rasa in eller att träden skall ryckas upp med rötterna. Är det befogat?
Jag har fått 17 cm snö idag och min bil tog sig med möda upp på infarten som ändå grabbarna hade skottat hjälpligt.

Halva resan hem från jobbet var på enbart blöt väg och den andra halvan i totalt kaos.
Ledig i morgon och det är ju tur det för då ska snön få sig en match den aldrig glömmer.
Men gud va fint det är ute.
Så fort jag går ut på trappen så förundras jag över vilket underbart vackert landskap jag har direkt utanför dörren.
Ja Sverige är fantastiskt, på många sätt.

OS är slut och med det sena nätter och planering efter tv tablån.
Vad gör man nu? Vad gjorde jag innan OS?

Har i alla fall haft en kul dag på jobbet och nu tror jag att jag löst ett mysterium. Fast det var ju inte bara jag som funderade utan vi var fler men tack vare en kollegas snabba hjärna så tror jag med 99 % säkerhet att mysteriet är löst.
Vilket mysterium?
Nix classified.. If I tell you I have to kill you.

Nu kollar jag djupt i kaffekoppen och sen väntar den underbara sängen.

Kommentera här: