Om det ändå vore fullmåne

Då skulle jag kunna skylla på det eftersom jag fick en nästan sömnlös natt.
Försökte somna vid tolv, det gick inte.
Gick upp och gjorde te, försökte igen, gick inte.
Vred och vände och mådde dåligt.
Sista kollen på klockan var 02.40 sen somnade jag.

Vaknade 05.40 av mig själv. Ville inte gå upp då. Låg till 06.00 och sen kunde jag inte ligga längre, kroppen kunde inte slappna av och somna om.
Gick upp och fixade kaffe.
Ringde och väckte Jonas, elak som jag är.
Pratade en stund, fikade med barnen, körde igång en tvättmaskin.
Å nu sitter jag här.
Om två timmar är det dags att fara till jobbet och jobba till 20.00.

Humöret idag: Inte på topp direkt
Vädret: Strålande sol och just nu 7 grader varmt.

Oro, saknad, glädje, hopplöshet, kärlek bor i en kropp hos ett litet troll idag.

Kommentera här: