Jag börjar förstå

Jobbade idag som vanligt men nu börjar mina kollegor säga saker som ger mig en del att tänka på.
Efter många år börjar jag förstå vad jag betyder och har betytt för vissa.
Det börjar så smått gå upp ett och annat ljus.
Det är både skoj och lite tragiskt måste jag säga.
Att betyda något för någon är fint och bra och det värdesätter jag mer än något annat.
Jag vet att den dagen jag lämnar jobbet blir den jobbigaste jag varit med om på länge och jag kan inte säga att jag ser fram emot den.
Fast jag vet ju vad jag kommer att få och jag vet att jag alltid är välkommen tillbaka.
Det om något känns skönt.

 

Kan ni tänka er när jag kom hem var hela uppfarten skottad och kaffet var klart??!!
Jag blev glatt överraskad kan man lugnt säga så jag kunde ta en kopp kaffe och slå ner rumpan i soffan en stund innan jag satte mig här.
Åh såna dagar vill jag ha fler av.
Tackar mina barn för detta!

Kommentera här: