Nära-döden upplevelse

På väg hem från jobbet idag, mörkt och regnblandad snö.
DUNK! va fan var det? Det dunkade till på höger sida om bilen och allt jag hann se var nåt grått och stort. Nåt som nådde från marken och upp till rutan på passagerarsidan.
Jag saktade in, stannade men såg inget djur ligga kvar på vägen.
Insåg att det var en sån här som hade rännt rakt in i sidan på min bil:

 

 

När jag kom hem så kollade jag bilen men det enda som syntes var en liten bula.
Snacka om nära döden upplevelse. Hade han kommit en halv sekund tidigare hade jag kunnat stoltsera med en kylarprydnad i form av en gris och kanske också kört av vägen med allt det innebär.
Jag har sett dom på åkrar och intill vägen men aldrig så här nära.
Hoppas han inte har alltför ont.

 

För övrigt så har dagen varit bra fast jag är en bitch mot vissa ;)
Håller just nu på att försöka få ordning på Messenger som inte vill som jag vill men jag hoppas nu efter all möda att det ska fungera.

Kommentera här: