Oengagerad lite och en del irriterad med

Ja så är det i mitt fall.
Vad pratar jag om?
Jo valet..
Ingen har väl missat att vi har haft val i detta land va?
En demokratisk rättighet vi har i Sverige att få välja vilka som ska sitta vid ratten och bestämma.
Men ja det låter ju fint tills det hela är över eller snarare det börjar redan innan själva valet.
Hetsen mot dom som inte vill rösta som andra, mot dom som kanske inte har samma referensramar som andra.
Hur ofta har man inte hört: Hur fan kan du vilja rösta på det partiet eller på dom?
Istället för att pådyvla det som är bra med just det partiet du själv vill rösta på.
I detta val har det varit mycket snack om SD och med all rätt kan man väl säga. Deras åsikter är väl inte likt några andras men likafullt så är det åsiktsfrihet som gäller och vi är fria att rösta på vad vi vill.
Å nej jag röstade inte på dom.
Men vad jag vill säga är väl att SD går ut med det som många funderar över.
Det kan väl knappast ha undgått någon att vissa kommuner i detta land går under för att dom får ta alla invandrare trots att det inte finns varken jobb eller någon form av sysselsättning eller stöd till dessa nyanlända.
Varför kan man inte kvotera över kommungränserna?
Danderyd, Täby och Djursholm kan ta en viss procent, Norrland en viss procent osv.
Nä för vad händer då?
Jo folket som bor där börjar demonstrera högljutt för att deras kommun ska ta emot flyktingar.
Föräldrar skriker över att det finns mer utländsk födda barn i deras son/dotters klass.
Pensionärer blir rädda för att dom ska bli rånade på öppen gata.
Kommungubbarna är rädda för att kriminaliteten skall öka.
Vad är det för skillnad på detta resonemang och det som SD säger nu?
Självklart får man inte vara främlingsfientlig, det säger sig själv men jag har hört så många som uttalat allt möjligt om invandrare så jag tycker det är hyckleri att säga att det SD nu propagerar för skulle vara något unikt.
Å sen kan man lägga till alla förutfattade meningar om allt. Om du röstar på det partiet kommer det att hända och vice versa.
Ja sia i framtiden kan inte jag så jag rättar mig i ledet och försöker göra det bästa med dom medel jag har.
Skulle det vara så att jag inte gillar det land jag lever i så kan jag alltid flytta.
Jag tänker inte be om ursäkt för att jag trampat någon på tårna detta är min åsikt och den har jag all rätt till likaväl som invandrarna har rätt till ett bra liv i vårt FINA RIKA och ÖPPNA land.
1 Jonas Malmström:

skriven

jävligt bra skrivet maria vi får tycka och tänka va fan vi vill i detta landet och du har så jävla rätt i din åsikt för precis så är det

2 Maria:

skriven

Oj vad du svär Jonas akta dig för pipet.. dvs. censuren ;) Men tack ändå för din åsikt.

Kommentera här: