Utvilad och redo för nästa vilodag

Jag sov ända till 10.45 i morse och vaknade utvilad.
Det är en skön känsla som jag önskade jag kunde få känna oftare.
Efter frukost och den regelbundna tvätten så gick jag en promenad med Raya.
Vi såg lite fåglar, ja tjurarna så klart och en hare.
För 5 år sen hade Raya satt efter den haren men nu när hon är gammal tittar hon bara och vrider på huvudet för att sen ta sin boll och gå vidare.
Fick nya numret av Amelia idag med posten och den är bra tycker jag. Det finns väldigt mycket att läsa om och just detta nummer handlade om bröstcancer.
Alltså det finns kommuner i Sverige som har satt en begränsning i huruvida mycket nya bröst ska kosta om man nu blivit drabbad!
Upprörande att landstinget ska bestämma om du ska få ha det billigare alternativet med silikon eller det dyrare med inlägg som är naturliga och som inte behöver bytas.
Jag är glad så länge jag klarar mig från den sjukdomen.
Middagen är nu avklarad och kaffet är nybryggt.
Jag är frisk och har ett jobb.
Jag har en blivande man och får känna kärlek.
Allt annat har egentligen ingen betydelse.

Kommentera här: