Ute igår, hemma idag

Igår var jag och gubben och en väninna ute på krogen en sväng.
Vi började bland gemensamma vänner på ett hotell där det var "kase" dans.
Översättning på detta är styrdans till ett riktigt dåligt band.
Fast ide´n om att gå buggkurs eller något liknande föddes men frågan är hur man ska kunna gå en sån kurs när man jobbar så olika tider varje vecka? Intensivkurs kanske?
Efter en liten stund valde jag och gubben och väninnan att gå till en pub där det var ett annat band som spelade.
MYCKET BÄTTRE!
Dans till både bugg och annat och en ny bekantskap gjordes. Ja det var väl främst väninnan som gjorde en lite djupare bekantskap. Trevligt var det.
Det var många som skulle firas av det bandet så jag tror vi sjöng Ja må han/hon leva inte mindre än tre gånger.
Sen efter en trevlig kväll bar det av hemåt.
Idag har jag varit ute och krattat i trädgården så nu ser det bättre ut än det gjorde förr.
Tänk om Björkar kunde behålla sina små trassliga grenar på kroppen så glad jag hade varit.
The Man in the house gjorde en mycket smaskig kycklinggryta och jag måste berömma han för sin matlagning. Själv är jag värdelös på det.
Så nu är den lilla metern mätt och kaffe har jag fått.
Nu blir det tv.

Kommentera här: