Lördag i Helsingborg

Efter att sällskapet åkt hem så åkte jag och gubben till Helsingborg.
Mest för att se hur det var och lyssna på lite musik.
Smutsigt som fan var det med , det låg skräp överallt och man fick kryssa mellan gammal mat och annat.
Få toaletter och köer till dom dessutom som någon av oss fick erfara. Hur svårt ska det kunna vara att ställa ut fler toaletter när stan fullkomligt översvämmas av folk?

 

Nåväl..

 

Vi stannade till för att se Eric Saade som skulle uppträda i sin hemstad.
Då öppnade sig himlen och regnet öste ner men stoppade det oss? Nix!
In under taket i öltältet där man för övrigt såg bra på storbildsskärmen.
Jag måste säga att jag blev glatt överraskad över hur bra han var och hur proffsig han lyckats bli på så kort tid.
Det var bra drag i musiken!
Det stod en pappa med sin lilla flicka han bar på axlarna bredvid oss och vi försökte tillsammans att göra det så bra för tjejen som möjligt så att hon kunde se.
Men så finns det dom som inte respekterar mindre människor än sina egna 150 kg.
Två stora tjejer ställde sig så klart på bänkarna framför lilltjejen. Dom var inte ens intresserade av framträdandet utan skulle mest stå där för att visa sina stora kroppar och dricka öl.
Jag blängde ganska ilskt på dom men jag kunde hålla mig från att säga ett par väl valda.
Jag stod där och hoppades att bänken skulle rasa av vikten, jag blev inte bönhörd.

 

Efter detta var det dags för Wilmer X.
Regnet avtog en del så vi kunde sätta oss utanför tältet.
Dom drog ett par låtar och publiken var nöjd.
Vi var tvungna att lämna ganska tidigt då vårt tåg inte går hela natten så sagt och gjort vi tog oss mot tågstationen.
Då utbröt kaoset!

 

Så mycket människor och alla skulle på ett tåg med kanske sex vagnar...
Kaos!
Packade som sillar som i stockholms tunnelbana i rusningstid fast lite värre  ändå.
Så klart händer det som ingen vill..
En kille spyr.
Fy fan!
Till slut kom vi fram i alla fall och frisk luft skall inte underskattas.

 

Hur kan man låta bli att sätta in fler vagnar när man vet att detta är samma visa varje år?
Det var flertalet som höll på att ramla framför tåget innan det hade stannat dessutom.

Kommentera här: