Maktlöshet är en förbannad känsla

Ibland hamnar man i situationer när man känner sig ganska maktlös. Kanske inte helt men till viss del i alla fall.
Man vet vad som skulle behövas göra men får inget gehör för det där det hör hemma.
Det är en jobbig och irriterande känsla.
Den hade jag idag men den har nu avtagit.
Nu har den bytts ut mot tanken: Jag skall minsann ändra på det på mitt sätt!
Beröm, erkännande och positiv feedback tillhör inte vanligheterna bland oss människor. Det är något vi alla måste bli bättre på och jag har idag börjat med mina kollegor.
Gör dom bra ska dom veta det sen om det betyder något är inte min sak att avgöra men jag själv mår bra av att få höra om jag gjort något bra och gillar dessutom att få överrösa folk med detsamma.
Vi är så " sköt dig själv och skit i andra" så det är något vi alla kan ändra på och byta till "sköt dig själv men bry dig om andra"
Kom hem från jobbet och solen sken fortfarande. Tänkte bada men mitt humör och mitt huvud ville vila så det gjorde jag. Känns mycket bättre nu.
Nu är jag ledig några dagar och då ska jag vila ut lite.
Säger jag nu sen gör jag helt annat.

Kommentera här: