Upprörda känslor

Jag blev upprörd efter programmet Svensk Maffia igår. Förbannad helt enkelt skulle man kunna säga.
En pappa som varit här sen slutet av 80-talet. Blir ensamstående för mamman lämnat både man och barn. Då ställer jag mig frågan varför?
Vad får en mamma att lämna sina barn?
En pojke som växer upp i en förort, troligen i saknaden av en mamma.
Pappan som inte riktigt klarar av att ha regler och annat.
Sonen söker sig till kompisar för att få bekräftelse, hitta någon som ser han.
Något är fel när sonen helt plötsligt tappar respekten för sin pappa. Vad har hänt?
Sen i det nya gänget så är det klart att polarna påverkar killen till att inte ha kontakt med pappan med orden att " han, pappan bryr sig ju inte och är inte värd respekt" vilket sonen köper.
Men vad får en ung kille att sluta fundera över varför han inte ska vara med sin pappa?
Vad har han gjort som förälder för att totalt tappa respekten, kärleken och tilliten?
Jag tror inte att en ungdom som har föräldrar som är närvarande och som visar respekt själva och framförallt hjälper barnet att komma in i samhället riskerar att tappa sina barn till dessa gäng, inte så lätt iaf.
Jag vill så klart inte lägga hela skulden på pappan i detta fall men ett helt program går och ingen gång får man reda på hur pappan varit, vad som hänt utan allt fokuseras på gänget.
Vad är det som gör att sonen har så mycket ilska inbyggt , så mycket ilska att man måste misshandla oskyldiga?
Räddningen kommer i fängelse troligen.
Ibland kan det vara den optimala lösningen just då.
När sonen varit på rättegång såg man klart att han inte bryr sig alls om sin pappa, varför?
Många frågor fick jag under programmets gång men också står jag för att lägga en stor del av ansvaret på pappan även om han försökt, på egen hand bör väl tilläggas.
Varför inte ta hjälp av proffs?
Detta gäng som det nu handlade om måste tas om hand och de unga killarna måste fångas in och hjälpas innan det går åt helvete för långt.
Någon gång har dessa ilskna individer varot små barn med drömmar och förutsättningar.
Dom har varit söta bebisar helt beroende av sina föräldrar.
Nu är dom ligister, beroende av sina föräldrar ändå.

Kommentera här: