Bullar och VM i en salig blandning

Idag har jag städat hela huset och bakat bullar till min älskade sambo i första hand men så klart vi andra äter dom också ;)
Gjorde mat, pasta carabonara så nu är hela familjen mätta.
Minstingen är sjuk i magen och har varit hemma från skolan men det hindrar honom inte att sköta sin syssla disken idag. Annars tänkte jag byta dag med han men nej det går bra sa han.
Det kanske har undgått någon även om jag tvivlar att Handbolls VM skall gå i Skåne i år.
Tre städer är värdar för tävlingen, Malmö, Kristianstad och Lund så det är klart det märks här nere.
Extra långa tåg skall sättas in ( vore kanske bra om dom normala tågen går i första hand) men jaja det kommer att bli en del folk i och runt Malmö dom närmaste dagarna.
Extra mycket poliser också så klart men det finns väl ingen polis som INTE vill jobba i Malmö va? ;)
Å jag ska bänka mig framför tv:n och heja av glatta livet.
Just jag älskar dessa evenemang!
Äldsta grabben har varit och ränt på stan med sambons son och hans flickvän och det uppskattades.
Tack för att han fick följa med.
Jag och hunden var till glas igloon och lämnade ofärgat glas i bästa miljötänkar mod.
Hunden undrade nog varför matte tog en ryggsäck med sig på promenaden men matte gör så konstiga saker ibland.
Sambon ligger just nu och gottar sig i solariet för sen är det min tur och då är det varmt ;) Där gjorde jag ett bra drag tycker jag.
Jaha ja det var väl det hela för denna gång.
Vill ju även säga lycka till till bästa Towe som snart ska byta lägenhet och håller väl just nu på att packa i blind förtvivlan och jag är INTE avis jag har inte kommit över flyttångesten ännu och jag drömmer mardrömmar om flyttkartonger fortfarande ;)
1 Towe:

skriven

Joru...jag orkar inte! Får ryggskott och benskörhet. Men en sak är jag haj på och det går jävligt fort och det är att vika flyttkartonger från Rusta. A ner, Bx2 ner, upp med A och sen upp med B och sen tjoff så är den komplett ;)

Kommentera här: