Svart Dag

Igår blev vi klara med vårat "hål" för poolen. Ja det grundliga i alla fall, nu ska det bara finputsas och mätas rätt så det blir jämt underlag också.
Idag är det dåligt väder och det har regnat så det är vatten i gropen. Blir inget gräva idag.

 

Jag känner mig nödgad att kommentera händelserna i Norge eftersom dom nyheterna har tagit över hela nyhetskavalkaden.
Egentligen finns det väl bara ett ord för händelserna: Sjukt!
Men det räcker kanske inte.

 

Vi människor vill ju alltid ha en förklaring till allt som sker, så också till denna händelse.
Mannen som gjort detta hemska har säkert sina skäl.
Han har på ett manipulativt sätt och utstuderat planerat dessa attacker minutiöst.
I hans värld har han säkert lyckats med det som var syftet.
Men i min värld har han barat åsamkat människor skada.
Inget av det han vill kommer han att få igenom.

 

Det som känns mest ohyggligt är att Norges befolkning nu ska behöva betala för att denna man ska sitta inlåst.
Dom ska behöva betala för att sina nära och kära blev ihjälskjutna.

 

Någon hade ställt frågan: Hur skulle man ha kunnat förhindra detta?
Mitt svar är: Det hade man inte.
Visst det fanns indikationer på att något skulle eventuellt kunna hända men vad, när och hur visste man inte.
Det är ju just det som är signifikativt för denna sortens människor. Dom sätter sina sjuka tankar i verket i det tysta.
För att sedan explodera i något som dom själva rättfärdigar med ett antal åsikter som dom tycker sig ha rätt att ha.
Tyvärr dyker såna här individer upp ibland.

 

Jag tänker på dom stackars ungdomar som verkligen trodde han var polis.
Som gick in i elden bokstavligen.
Jag tänker på dom som lyckades simma över sundet, kommer dom någonsin att lita på att en polis är en polis?
Jag tänker också på poliserna, dom som verkligen är poliser, hur proffessionella kunde dom vara?
Det finns bara förlorare i en sån här händelse.

Kommentera här: