Ich bin.. Du bist..

Igår fick jag möjligheten att öva upp mina TYska kunskaper, trodde jag, då vi skulle till Tyskland för att handla.
Först en bilresa, sen en broresa och därefter lite färja och så var vi framme.
Svenska skyltar, svenska arbetare ja det enda som inte var sbenskt var valutan.
Jag anade int ens att jag var i Tyskland men så var fallet.
Billiga alkoholdrycker och stora kundvagnar.
Jonas levde upp och tyckte nog detta var betydligt roligare än att springa runt i affärer med kläder.
När så bilen var lastad till maxgränsen så var det samma väg tillbaka.
Jag är stolt över att ha vågat åka över Öresundsbron då jag har broskräck men det gick bra, jag blundade på ditvägen och sov på hemvägen, duktig jag var!
Nu är vi beredda på att få besök från huvudstaden i sommar.
Trött somnade vi in som två stockar.

 

Vaknade idag mitt på dagen, ja jag behöver få sova ut.
Frukost på altanen och lite tjafs med kidsen.
Har precis läst en mototrcykeltidnng och tagit ett antal koppar kaffe så nu kan dagen börja.
Fast snart är ju dagen slut.. nä inte ännu va?
Jag tycler det är så skönt att bara sitta och koppla av för en gång skull så jag gör det helt enkelt.
Räknar ner till semestern, den behövliga för det har varit ett hektiskt år.
Slurp.... mer kaffe...

Kommentera här: