Snart, snart semester

Bara dryga en vecka kvar sen har jag semester. Äntligen!
Då ska jag vila, festa, äta gott, köra motorcykel, åka på äventyr och bada.
Å sen kanske lite annat.
Ser fram emot karnevalen i stan, så kul ska jag ha.
Jag hade ju hoppats på att få besök av gamla kollegor men det ser inte ut att bli något av det :(
Men å andra sidan jag får väl helt enkelt lita på att jag kan få skoj ändå.
Bosätter man sig på andra sidan världen så får man skylla sig själv.
Just nu är jag ingen trevlig prick på jobbet, kan bero på att jag känner av att det är semester snart men det kan även vara för att jag vill att saker ska fungera och det gör det sällan, DET gör mig frustrerad.
Äm
Än mer frustrerad blir jag när många bara rycker på axlarna och säger: Ja det är så det är!
Hallå!!! VI tillsammans kan göra något åt det men det är klart då måste man vara beredd på att ta lite skit och det är väl där skorna klämmer, tror jag.
Tur det är flip-flop säsong så skorna inte behöver skava så förbannat.
1 Anonym:

skriven

Det är så det är....Denna anda som återkommer i verket. Jag blir galen! För fan, stå upp för vad ni tycker, gå till chefer, blanda in fack och skyddsombud, var öppen till förändringar. Nä jag har jobbat här i 38 år och så har vi alltid gjort och så gör vi...SUCK!!!

Ja, Mary, jag är ledsen för att vi inte kan komma. Jag vet att Y är sugen, men för mig känns det stressigt om jag ska upp sen igen på söndagen. Får se om vi kan få till nåt sista veckan i juli..om ni är hemma? Saknar dig och ditt jävla sjuhelvetes humör :) Puss

2 Towe:

skriven

och som du förstod så var det ju jag som postade föregående inlägg

3 Maria J:

skriven

Y har helt rätt att vara sugen det kommer att bli en sjujäkla partystämning :)

Jaja jag får väl ge mig till tåls och ja vi ska ingenstans vad jag vet :)

Kommentera här: