Nära döden upplevelse

Hade bestämt mig för att åka och fönstershoppa lite idag.
Skulle se om jag fick några ideér om julklappar till familjen.
När jag skulle köra på motorvägen ser jag att det skett en olycka i norrgående fil vilket har gjort att polisen spärrat delar av motorvägen.
Jag skulle söderut så jag blev inte påverkad av detta, trodde jag.
Körde på motorvägen och var på väg till köpcentrat.

 

Lastbilen har krockat med personbilen på bilden nedan.

 




 

När jag är på väg förbi kön ser jag en svart bil, en av sportigare modell komma körande i den fil där jag vet att kön finns och där jag vet att det står helt stilla.
Jag ser denna bil fara fram i ca 100km/h.
Jag hinner tänka...BROMSA!
Jag hinner se att han panikbromsar,jag hör skriket av fyra däck som låses mot asfalten innan...

 

PANG!

 

Bilen kör rakt in i en stillastående lastbil. Studsar in i vajerräcket som skiljer körbanorna åt för att sen bli stående och den ryker.
Jag tänker att den föraren måste ha änglavakt för att inte bli allvarligt skadad.
När jag ommer fram till köpcentrat ser jag två brandbilar passera på motorvägen.
Jag tänker att föraren sitter nog fast och bilen brinner.
Jag går in i affärerna men lusten att shoppa är borta. Allt jag hör i öronen är tjutet av däcken och det krasande ljudet av plåten.
Hela motorvägen blir avstängd och jag får ta en mindre väg tillbaka hem.
Läser i tidningen att föraren klarat sig med lindriga skador och jag tackar den ängeln som just idag fanns över kön på sveriges största motorväg.

 

Änglar finns, jag såg en idag.

Kommentera här: