Skåne-nästan runt

Så har jag då varit på en liten resa i skåne med bil.
Från Landskrona- Ystad - Simrishamn - Kivik- Landskrona.
Vi åkte då också ett antal småvägar för att slippa stora tråkiga vägar.
Från Ystad till Simrishamn åkte vi så nära kusten vi kunde.
Jag ville se det berömda Österlen som så många pratat om.
Min förhoppning innan var att åka längs kusten och se havet och stränder i all sin prakt.
Sanningen var att när man åker den sträckan så ser man inte vattnet någongång för mellan vägen och vattnet är det stora åsar där får och kor betar.
Åsen sträcker sig över hela den sträckan så nä vi väl kom till Simrishamn och skulle äta var nog både jag och sambon ganska besvikna, men inte så länge.
Egentligen ska man äta sill i Simrishamn eller kanske spätta men jag åt kebab.
Fy på mig!
Det ska inte upprepas :)
 
 
Från en liten vandring i Simrishamn som mest får mig att tänka på Danne Stråhed, så styrde vi kosan mot Kivik.
Innan vi kom till Kivik så tyckte Jonas att vi skulle kolla Stenshuvuds nationalpark.
Ja det är klart vi ska sa jag utan att fatta vad det innebär.
Väl framme där så skulle vi gå uppför en klippa om 700 meter för att se... något.
Hallå! Dagen till ära ville jag vara fin så jag hade högklackade skor på mig!
Vad göra? Börja gå....
Jag klarade det både uppför och nerför även om jag vid ett tillfälle fick ta av mig skorna för att vila fötterna och gå barfota en stund.
Behöver jag säga att jag kände mig aningen uttittad av alla som gick förbi med vandrarkängor????
Jävla statsbimbo tänkte dom, det kände jag ;)
Stenshuvud är en stor klippa med enorm utsikt över havet. That´s it!
Tillbaka till bilen med svettig sambo och nu mot Kivik...

Kommentera här: