Semester dag 4 / Karneval dag 1

Denna dag började karnevalen i stan. Det är alltid lika uppskattat även om vädret denna dag var växlande och inte särskilt varmt.
Vi åkte in för att se en motorshow. Det var en kille vid namn Mårten som visade vad man kan göra med en trial motorcykel. Imponerande minst sagt !
Det  som var ett minus var att denna dag var den som skulle presentera honom från Danmark och jag behöver knappast säga tydligt nog att jag inte fattade ett dugg vad som sas men jag kunde uppskatta det ändå.  
 
 
    
 
Klockan 19.00 var det dags för kalle bah att spela på torget och det var en glad överraskning.
Dom spelar svensk reggae och gör det väldigt bra!
Härligt gung!
 
 
Efter denna färgsprakande show så gick vi runt på stan lite i väntan på Maskinen som skulle uppträda.
När dom väl stod på scen så var det packat på alla sätt!
Men bra var dom inte!
Mitt i högen av folk är det en idiot som drar av en bengalisk eld!!!!!!!!!!
Jag hoppas innerligt att farbror blå fick tag i den som hade den med sig och gjorde vad som göras borde med en sådan fullkomligt hjärnlös invånare.
Nåväl kvällen var kall och vi åkte hem vid midnatt.
 
 
 
 

Kommentera här: