Semester dag 5/ Karneval dag 2

Så var det fredag och jag tog med minsta grabben ner på stan för att kolla in aktiviteterna på dagen.
Vi började lite smått med att titta på några killar som utövade parkour.
Man skall på ett säkert sätt ta sig över hinder genom att slänga sig, hoppa m.m.
Har ni sett reklamen för Ekgigantens rea vet ni vad jag pratar om, där en kille slänger sig ut från fönstret och svingar sig som en apa genom stan.
Detta var ju i mini format på karnevalen och dom hade byggt upp lite ställningar till sin hjälp.
 
 
Denna bild är inte från det tillfället men visar vad det handlar om.
 
Medan vi tittade på det så körde några utövare wakeboard i hamnen.
Wakeboard är som snowboard men på vatten.
Jag frågade min grabb om han ville testa det ( trodde svaret skulle bli nja.... men) han svarade glatt JA!
Sagt och gjort och 50 kronor senare så gjorde han väldigt tappra försök. 
Jag lägger upp en video i nästa inlägg och ja det är ok att skratta låter han hälsa.
Efter det blev det en hamburgare och sen åkte vi hem en stund.
För att återkomma vid 17.00 då det skulle vara kamsportsuppvisning.
Taekwondo när den är som bäst!
 
Killen till vänster har varit med svenska landslaget i sporten sen 2009.
Inte skulle jag vilja stå ivägen!
Hela denna dag gick i väntans tider på en grupp som heter Apopocalyps.
Infödingarna i Landskrona diggade till dom senast 1996 och då var det ett oerhört tryck!
Så jag som inte visste vilka dom var stod lydigt och väntade på TRYCKET.
Nä om var inte bra och enligt de infödda så körde dom bara någon låt av sin tidigare repetoar och föll på poppislistan ganska snabbt.
Men kvällen behållning var ändå en nära släkting som äntligen släppte alla hämningar och drog av en indiandans av egen komposition :)
 
 
 
 
 

Kommentera här: