Nära döden men hade en ängel

Ja jag låg bakom en långtradare. Kommer närmare och påbörjar en omkörning. När jag är i höjd med bakhjulen på den börjar tradaren gå mot diket på höger sida. Han skär ner ( jag ligger fortfarande i omkörningsfil och har saktat ner lite) han skär ner i diket på höger sida, får kast med hela ekipaget över båda filerna missar mig med en halv meter och styr kraftigt mot höger igen och stannar. jag stod med båda fötterna på bromsarna för att inte bli krossad mot mitträcket, jag bromsade så jävligt att bilen la av mitt på motorvägen. Jag kör sen in bakom honom för att höra efter vad som hänt om han blivit sjuk eller så. Han kliver ur och mår bra men han blev rädd när han såg min bil och ville göra allt för att inte krossa mig. Det var lasten som släppt inne i släpet och förskjutit bilen sa han.

Taget från min FB sida

Kommentera här: