Ide´torka!

Jag har inga småbarn och skriva om.
Jag har inte ett jobb jag kan skriva om pga. sekretess.
Det jag gör när jag är ledig är väl inget att skriva om eller vad sägs om idag har jag gjort äppelmos, fiskgratäng, handlat mat och hittat ett par tröjor till sonen.
Intressant va?
Nä jag tycker inte det och kan aldrig tro att någon annan gör det heller.
Läser i tidningen om Anonymous som ska slå till mot riksbanken ikväll klockan 23.00.
Tänk att besitta sådan kunskap och kunna använda den till något vettigare.
Läser om sjuka individer som har ihjäl en kille helt oprovocerat och undrar vad som gick fel?
Vad är det som gjort denna individ till en nobody som anser sig ha rätten till någon annans liv?
Vad vill en sådan nobody uppnå genom denna handling mer än att få tillbringa en tid innanför murarna och därigenom bli omyndigförklarad och ställd under någon annans vilja?
 
Sen finns det vardagshjältar som inte tvekar att rädda andras liv!
 
Det är en tuff värld att leva i.

Kommentera här: