Det vankas jul

Det finns bara en högtid för mig och det är jul. Jag har alltid älskat julen och kommer troligen göra det livet ut. Just denna jul är speciell men inte på något trevligt sätt men jag kommer att gör det så trevligt jag bara kan.
Det är första julen utan vovven och utan katten Bamse. Det svider i mig och bara tanken gör mig tårögd.
Raya brukade alltid vara mitt sällskap när skinkan skulle göras, när köttbullarna rullades låg hon alltid nedanför och fick en bit varje gång. Hon fick alltid ett paket med leverpastej som hon själv fick öppna. Bamse och jag delade alltid en burk musslor inför jul. Ingenting kommer att bli som vanligt denna jul.

Jag brukar alltid vara ledig minst två dagar i rad vid jul men i år jobbar jag måndag, ledig julafton, jobbar juldagen, annandagen och fredagen. Det är skit i min värld!
Jag hoppas verkligen julaftonen blir så mysig som jag vill att den ska bli. Men just nu känns det tungt, jag jobbar ju även i morgon och söndagen så det känns extra jävligt.

Däremot är jag glad att detta år snart är slut för det har varit ett skitår på många sätt!

Kommentera här: