Jag blir så ledsen....

När jag läser om hur mycket isen i antarktis smälter, är rädd för att isbjörnarna ska dö ut.
När jag ser på Barcelona i fotboll och dom inte gör mål.
När jag hör kollegor berätta om anhöriga som dött.
När jag tänker på min älskade Raya och saknar henne så.
När jag ser att snön blir till regn.
När min mamma inte mår bra, min mamma har alltid mått bra.
När jag läser om hur sjukvården har gjort fel så att någon dött.
 
Men sen blir jag glad när jag tänker på hur bra jag har det.
När jag tänker på vilket roligt arbete jag har.
När mina kollegor säger att dom gillar mig.
När jag slipper göra maten hemma.
När gubben säger att han älskar mig även om jag är tokig.
När jag vet att jag är ledig i morgon.
När jag får trösta någon som är ledsen.
När jag får hjälpa någon som inte kan.
När jag hör kaffemaskinen och vet att snart är kaffet klart.
 
 
 
Så eftersom jag blir glad oftare än ledsen så är jag nöjd.

Kommentera här: