Ute på landet

Igår blev jag utbjuden på landet. En kollega tillika väninna ville bjuda mig på fika och jag tackade gladeligen ja.
Hon har hela tiden sagt att hon bor på landet och jag är ju en lantlolla av stora mått så jag såg fram emot att få komma ut i naturen.
Vilket vackert ställe hon och hennes familj har!
Det är första gången jag hör en kör av kvackande grodor.
Kvackar grodor? eller kväker dom ?
Nåja det lät skithäftigt i alla fall. Dom fanns i en damm precis bredvid huset så lätet var ihållande och som sagt,häftigt.
Eftersom hon har hund så kunde jag stilla min abstinens något. Jag saknar min hund varje dag och blir så glad när jag får hundgulla lite.
Kaffe och feta bullar och en tur i skogen bjöds det på och jag kände ro.
Hon är min väninna och hon är även en av de bästa rådgivarna och lyssnare jag känner så det kändes inte alls jobbigt att bara få öppna spjällen och låta alla känslor komma ut.
Jag fick även tillfälle att träffa hennes man som jag pratat med många gånger i telefon och nu har jag ett ansikte till den rösten.
Tack Aja för att du är som du är,jag vill inte ha dig på något annat sätt.

Kommentera här: