Kvällstjänstgöring bland samhällets lägsta individer.

Så har jag gjort mig ett dagsverke idag. Jobbade mellan 11 och 20 så jag ska inte klaga på arbetstiden denna gång. Det har varit en ganska lugn dag och trivsam på alla sätt.
När intagna muckar så kan det hända att det känns tomt, idag är en sådan dag. Man skapar väl vissa band med människor så när relationen varit till belåtenhet och mötet mellan människor bara har varit bra ja då kan man känna så här. En viss saknad fast man innerst inne vet att man aldrig vill ha dessa män tillbaka. Det är inte hos oss dom ska vara utan hos sina familjer.
Jag skäms inte för att säga att jag tycker att jag gjort ett väldigt bra jobb oavsett hur samhället ser på dessa individer. Jag är stolt att få komma in bakom skalet, se den riktiga människan och glädjas åt andras lyckanden.

Har köpt lite kakor som jag nu ska smaska i mig och till det en kopp rykande kaffe. I morgon blir det allt annat än lugnt men det är ju en annan dag..

God natt

Nalla

Kommentera här: